45 km wadland

28 juni 2016 - Loix, Frankrijk

Ile de Re betsaat voor 50% uit watergebied doorsneden met kleine dijkjes. 30% is voor landbouw en wijnteelt. En de andere 20% zijn dorpen en vakantie-parken en campings.

Een tweede huisje kost hier echter wel €500.00 euro. En dan heb je nog niet eens heel veel. Laat staan iets aan zee.

Maar t blijgt erg mooi. Fietspad slingert overal doorheen. Langs een binnenzee ligt een lange zeewering (met fietspad erachter) tot aan St. Martin... waar de verdedigingswerken van Vauban de ommuurde stad hermetisch afsluiten voor verkeer

Daarbinnen ligt de stad zelf en de citadel en daar weer binnen een havengordel om een kernstadje heen... Het is er druk. De terassen zijn goed bezet en overal boten en fietsers.

Wij fietsen van 10.30 to 15.30 met een kop koffie in Loix en een sandwich in St Martin. Boodschappen op de terugweg doen we in Ars-en-Re... Asperges, krieltjes, ham en ei.. plus wat groenten.

Gaandeweg de dag komt de zon meer en meer door. Tot het bij de tent nu volop zomer is. Heerlijke vakantie